неділя, 27 січня 2019 р.



Література – предмет, який не можна зазубрити. Скажу більше, це предмет, який у жодному разі не треба зубрити, адже література покликана розвивати нашу думку, і понад усе тут цінується новизна та індивідуальність думки. Звісно, тестування – такий формат іспиту, де особливо творчість не проявиш, але все ж. Здатність творчо мислити допомагає знаходити правильні відповіді на будь-які запитання.
Розповім трохи про те, як я готувалася до тестування. Підготовку почала з початку випускного класу. До репетиторів не ходила, тести почала вирішувати десь за місяць-два до іспиту. З першого погляду, особливо наче і не готувалася, але насправді, готувалася тільки дещо по-своєму.
Порада перша: літературу треба любити. Це один з небагатьох предметів, який дійсно є за що полюбити всім серцем. Любов до книг мені прищепили з дитинства. Ніколи не читала їх, не замислюючись. Тож моя перша порада: навчіться правильно читати. Це значить, не просто пробігати очима, а читати так, що б не втрачати нитку сюжету. З кожного речення треба виловлювати суть, порівнювати його з життям, знаходити аналоги. Думати думками героїв. Звісно, мушу визнати, що мені пощастило з учителями, бо я читала протягом всіх класів потрібні твори, тож не довелося в 11 класі істерично перечитувати всю шкільну програму.
Порада друга: не треба завантажувати свій мозок всіма класичними творами, які тільки є в шкільній програмі. Читайте те, що вам перш за все цікаво. Навчіться аналізувати.
Порада третя: заведіть блог чи щоденник. Це привчить вас розмірковувати, аналізувати, приходити до нових висновків. Шукайте у творах свої висновки, коли навчитеся це робити, то будете розуміти твори. А це дуже важливо для того, щоб дати правильну відповідь.
Порада четверта: не бійтеся висловлюватись на уроках. Намагайтеся думати на уроках і обов’язково слухати. Я, наприклад, дізналася дуже багато від своїх однокласників та вчителя. Різні точки зору допомагають самому приходити до правильних висновків. Не бійтеся самі вступати в дискусії. Адже, як кажуть, тільки в суперечках народжується істина. І не бійтеся розвивати свою думку на папері.
Порада п’ята: завчайте ті вірші, які вам більше імпонують. Не треба буде тоді зубрити перед екзаменом, вірші будуть у вашій пам’яті й допоможуть знайти правильні відповіді.
Порада шоста: читайте різні публіцистичні статті про авторів чи критику на їхні твори. Також допоможуть і зразки творів учнів, які можна знайти в книжках чи інтернеті. Читайте також передмови до книжок, написані редакторами чи видавцями. У них часто цитуються найважливіші моменти, які допомагають зрозуміти суть.
Порада сьома: полюбіть літературу. Працюйте з нею, працюйте з творами, і у вас обов’язково все вийде.
Джерело:
Список творів потрібних на ЗНО:
стрілаУСНА НАРОДНА ТВОРЧІСТЬ
Історична пісня «Ой Морозе, Морозенку»
Історична пісня «Чи не той то Хміль»
Маруся Чурай «Віють вітри»
Маруся Чурай «За світ встали козаченьки»«Дума про Марусю Богуславку»
Балада «Ой летіла стріла»
стріла
ДАВНЯ УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА
«Повість минулих літ» (уривки про заснування Києва, про помсту княгині Ольги)
«Слово про похід Ігорів»
Григорій Сковорода «De libertate»«Всякому місту – звичай і права», «Бджола та Шершень», афоризми
стрілаЛІТЕРАТУРА КІНЦЯ ХІІІ-ПОЧ.ХХ СТ.
Іван Котляревський «Енеїда», «Наталка Полтавка»
Г. Квітка-Основ’яненко «Маруся»
Тарас Шевченко «Катерина», «Гайдамаки», «Кавказ», «Сон» («У всякого своя доля), «І мертвим, і живим, і ненарожденним…», «Заповіт»
Пантелеймон Куліш «Чорна рада»
Іван Нечуй-Левицький «Кайдашева сім’я»
Панас Мирний «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»
Іван Карпенко-Карий «Мартин Боруля»
Іван Франко «Гімн», «Чого являєшся мені у сні», «Мойсей»
стрілаЛІТЕРАТУРА XX ст.
Михайло Коцюбинський «Тіні забутих предків»,
«Intermezzo»
Ольга Кобилянська «Земля»
Леся Українка «Contra spem spero!», «Лісова пісня»
Микола Вороний «Блакитна Панна»
Олександр Олесь «Чари ночі», «О слово рідне! Орле скутий!..»
Павло Тичина. «О панно Інно», «Пам'яті тридцяти»«Ви знаєте, як липа шелестить…»
Максим Рильський «Молюсь і вірю. Вітер грає…»
Микола Зеров "Київ - традиція"
Микола Хвильовий. «Я (Романтика)»
Юрій Яновський «Дитинство»
Володимир Сосюра «Любіть Україну»
Валер’ян Підмогильний «Місто»
Остап Вишня «Моя автобіографія», «Сом»
Микола Куліш «Мина Мазайло»
Богдан-Ігор Антонич «Різдво»
Олександр Довженко «Україна в огні», «Зачарована Десна»
Андрій Малишко «Пісня про рушник»
Василь Симоненко «Ти знаєш, що ти - людина...», «Задивляюсь у твої зіниці...»
Олесь Гончар «Залізний острів»
Григір Тютюнник «Три зозулі з поклоном»
Василь Стус «Як добре те, що смерті не боюсь я», «О земле втрачена, явися!..»
Іван Драч «Балада про соняшник»
Ліна Костенко «Страшні слова, коли вони мовчать», «Українське альфреско», «Маруся Чурай»
стрілаТВОРИ УКРАЇНСЬКИХ ПИСЬМЕННИКІВ-ЕМІГРАНТІВ
Іван Багряний «Тигролови»
Євген Маланюк «Стилет чи стилос?»
стрілаСУЧАСНИЙ ЛІТЕРАТУРНИЙ ПРОЦЕС
Загальний огляд, основні тенденції. Постмодернізм як літературне явище.

Немає коментарів:

Дописати коментар