Безпека життєдіяльності учнів






1. Правила поведінків учнів базуються на Законах України, постановах Міністерства освіти та науки України та органів місцевого самоврядування, Статуті школи.
2. У випадку порушення Правил до учнів можуть бути вжиті такі стягнення:
- усне зауваження
- запис зауваження в щоденник
- винесення догани, включно із занесенням іі в особисту справу учня
- виклик учня самого або з батьками на педагогічну нараду
- відшкодування завданої учнем матеріальної шкоди його батьками
3. Заборонено приносити до школи предмети або речовини, які можуть зашкодити здоров'ю та безпеці оточуючих або завадити проведенню навчального процесу.
4. Паління та вживання алкогольних напоїв на території школи категорично заборонено.
5. До закінчення уроків учень може залишити територію школи тільки з дозволу класного керівника або чергового адміністратора.
6. Учень має бути ввічливим у спілкуванні з учителями, працівниками школи, батьками інших учнів, а також з учнями.
7. Учні повинні дбайливо ставитися до шкільного майна та речей, що належать вчителям та іншим учням. Забороняється брати без дозволу чужі речі. За пошкоджене шкільне майно батьки учня зобов'язані відшкодувати збиткі.



"Правила поведінки під час перерви"

1. Під час перерви учень зобов'язаний прибрати своє робоче місце й підготуватися до наступного уроку.
2. Під час перерви забороняється:
- бігати сходами, коридорами та в класних приміщеннях
- штовхатися або грати у м'яча у приміщеннях, не пристосованих для цього
- сваритися між собою та зі сторонніми людьми, з'ясовувати стосунки за погані слова, битися
3. У шкільній їдальні учні повинні виконувати вимоги вчителів, працівників їдальні та чергових і дотримуватися черги.
4. Заборонено перебувати у приміщенні їдальні у верхньому одязі.
5. Заборонено виносити їжу і напої за межі їдальні.








"Правила поведінки на уроках"

1. Учні зобов'язані приходити до школи за 10-15 хвилин до початку занять.
2. Заборонено перебувати в класах у верхньому одязі.
3. Одяг учнів має бути чистим і охайним та відповідати вимогам
4. Учні входять до класу за дзвоником. Запізнюватися на уроки без поважних причин заборонено.
5. Під час уроку не можна створювати галас, без дозволу підводитись, відвертати увагу інших учнів від уроку.
6. Заборонено виходити з класу без дозволу вчителя.
7. Урок закінчується тоді, коли вчитель оголосив про це. Тільки після цього учні можуть йти на перерву.
8. Учні повинні охайно вести щоденник і давати його вчителю без будь-яких заперечень.
9. Учень повинен дбайливо ставитися до своїх підручників та зошитів.
10. Учні зобов'язані знати і дотримуватися правил безпеки життэдыяльносты як під час уроків, так і після їх закінчення.

11. Забороняється користуватися мобільним телефонами під час проведення уроків.















































 Як уникнути травм у стінах навчального закладу

1. Виконувати правила безпеки життєдіяльності (не бігати, не штовхатися, не кричати).
2. Бути обережним у найбільш травмонебезпечних місцях (уважно та спокійно спускатися та підійматися сходами, перебувати в рекреаціях, біля дверей кабінетів та скляних дверей коридорів, не ховатися за ними).
3. Мати зручне взуття на низькому підборі, обережно пересуватися по намастикованій підлозі.
4. Не одягати на навчання жодних прикрас; мати короткий манікюр; не носити в кишені або сумці колючо-ріжучих предметів, піротехнічних засобів.
5. Бути особливо уважним на уроках фізкультури та праці(виконувати вправи вчителя тільки після проведеного інструктажу та команди).
6. Уважно та спокійно користуватися виделками, скляним посудом та іншими приборами в їдальні; використовувати їх тільки за призначенням.
7. Пам’ятайте: ваше, а також інших, життя, здоров’я та краса залежать від тебе!

Як не захворіти
на туберкульоз


1. Правильно харчуватися: щоденно їсти гарячі страви, вживати достатню кількість вітамінів та мінеральних речовин.
2. Не перемерзати.
3. Виліковувати до кінця застудні захворювання.
4. Не курити, не вживати алкоголь та наркотики.
5. Не спілкуватися з людьми, хворими на туберкульоз.
6. Дотримуватися засобів особистої гігієни (мити з милом руки перед їжею, після того, як відвідали транспорт та інші суспільні місця).
7. Займатися фізичними вправами на свіжому повітрі, загартовуватися.
8. Робити за рекомендацією лікаря щеплення.



Правила поведінки
під час погодної стихії


Якщо у населеному пункті оголошено надзвичайну ситуацію у зв’язку з погіршенням погодних умов: штормовий вітер, сильний снігопад, ожеледиця, налипання мокрого снігу на мережі електропередач, дерева, покрівлі будинків, необхідно дотримуватися таких правил поведінки.
1. Упродовж цих днів не виходити на вулицю без потреби, краще залишитися вдома, зайнятися самоосвітою, допомогти батькам.
2. Не відвідувати в ці дні заняття в гуртках, секціях, видовищні та розважальні заходи, людні громадські місця.
3. Якщо ви все таки опинилися на вулиці, пам’ятайте, що не можна ходити поблизу будинків та під лініями електромережі.
4. Будьте обережні під час переходу вулиць та доріг, уникайте місць, де може статися виїзд автомобіля на тротуар.
5. Через обмеження транспортного руху під час надзвичайної погодної ситуації не слід виїжджати за межі свого населеного пункту.

Правила дорожнього руху

Перебуваючи на ву­лиці і ставши учасником дорожньо-транспортного руху, учні школи повинні виконувати Прави­ла дорожнього руху України.
*     рухатися по тротуарах і пішохідних доріжках, тримаючись правого боку;
*     за межами населених пунктів, рухаю­чись узбіччям чи краєм проїзної час­тини, йти назустріч руху транспортних засобів;
*     переходити проїзну частину тільки у місцях пішохідних переходів, а в разі їх відсутності — на перехрестях по лі­ніях тротуарів або узбіч;
*  у місцях, де рух регулюється, керува­тися тільки сигналами регулювальника  чи світлофора;
*     виходити на проїзну частину з-за тран­спортних засобів, впевнившись у від­сутності інших транспортних засобів, що наближаються;

*     чекати транспортний засіб тільки на посадкових майданчиках (зупин­ках), тротуарах, узбіччях, не створю­ючи перешкод для дорожнього руху;

*     у разі наближення транспортного засо­бу з увімкненим проблисковим маяч­ком червоного або синього кольору чи спеціальним звуковим сигналом треба утриматися від переходу проїзної час­тини або негайно залишити її;

*     категорично забороняється вибігати на проїзну частину, влаштовувати ігри на проїзній частині або поблизу неї, переходити проїзну частину поза пі­шохідним переходом, встановленими місцями;

*     по проїзній частині на велосипеді ру­хатися дозволяється тільки дітям, які досягли 16 років.






ПАМ’ЯТКА З БЕЗПЕЧНОЇ ПОВЕДІНКИ ДЛЯ УЧНІВ
    ПІД   ЧАС   ЗИМОВИХ   КАНІКУЛ
Розпочинаються зимові канікули – пора відпочинку, свят та розваг. Але для того, щоб канікули були веселими й корисними, необхідно пам’ятати про безпечну поведінку
 1.   Пам’ятайте і виконуйте правила переходу вулиць і доріг.
2.   Не грайтесь на тротуарі, біля доріг.
3.   Дотримуйтесь правил в автобусі.
4.   На зупинці не стійте близько біля дороги.
5.   Не беріть в руки вибухонебезпечні предмети, а у випадку їх виявлення, необхідно повідомити дорослих.
6.   Не можна розпалювати вогнища і кидати в вогонь карбід, солярку, бензин тощо.
7.   Не підходьте до ліній електромереж. Якщо дріт обірваний, повідомте дорослих.
8.   Не грайтесь біля дорожнього полотна.
9.   Не лазьте по ярках і на будівельних майданчиках.
10.  Обережно користуйтесь побутовими електричними приладами: телевізором, праскою, холодильником.
11.  Не відходьте далеко від будинку і не впускайте в будинок незнайомих людей у відсутності дорослих.
12.  Не грайтеся з бродячими собаками і кішками. Мийте руки після ігор перед обідом.
13.  У вільний час грайтесь у дворі.
14.  Будьте обережні на тонкій кризі. Не катайтесь на санчатах, ковзанах та лижах біля водоймищ з тонкою кригою.
15.  Не катайтесь на ковзанках біля проїжджої частини вулиці.
16.  Не торкайтеся вологими руками металевих предметів на морозному повітрі.
17.  Дотримуйтесь відповідних правил поведінки в громадських місцях.
18.  Не використовуй піротехнічні засоби  - це небезпечно!
19.  Не використовуй відкритий вогонь (свічки, бенгальські вогні тощо) у приміщеннях біля новорічної ялинки – це може призвести до пожежі!
20.  Для прогулянки вдягайся зручно і тепло, щоб не застудитися.
Звертаємося до дорослих із наполегливим проханням: відповідально поставитися до своїх батьківських обов'язків, не залишати дітей надовго без уваги. Пам'ятайте, що піклуватися дітьми і виховувати їх – це прямий обов'язок батьків.!
 Тож нехай новорічні свята і зимові канікули будуть радісними, незабутніми, принесуть безліч яскравих і приємних вражень вам та вашим дітям!

Правила поведінки на водоймах, вкритих кригою.
·               Не можна з'їжджати на лижах із крутого берега на кригу: у разі різкого
навантаження він може провалитися.
·               Категорично забороняється дітям грати на тонкій кризі.
·               Небезпечно бути біля берегів, де найчастіше виникають промоїни,
тріщини й розриви льоду.
·               На льоду  краще  мати при  собі  знаряддя  безпеки  (лижі,  мотузку,
палицю).
·               Обходь місця, вкриті товстим шаром снігу: під снігом лід завжди
тонший; тонкий лід і там, де розливаються джерела, де швидка течія або струмок
впадає в річку.
·               Переходь річку тільки у встановлених місцях, товщина льоду має бути
не менше за 15—20 см.
·               Катайся на ковзанах лише в перевірених та обладнаних для цього
місцях.

·               Якщо лід почав тріщати та з'явилися характерні тріщини, негайно
повертайся на берег. Не біжи, відходь повільно, не відриваючи ніг від льоду.



                                      Обережно: бурульки!
·                Нестійкі погодні умови — відлига вдень і заморозки вночі — сприяють
активному утворенню бурульок на покрівлях споруд (особливо старих будинків із
похилим дахом) та великих деревах.
·                Будь особливо уважним, проходячи біля будинків або високих дерев.
Спершу впевнись у відсутності загрози падіння льодових наростів.
·                Якщо це можливо, тримайся на відстані від будинків та інших споруд,
обираючи найбільш безпечний маршрут руху.
·                У жодному разі не заходь за спеціальні огорожі поблизу будинків або
дерев.



Правила поведінки під час ожеледиці
                Ходи не поспішаючи, ноги злегка розслаб у колінах, ступай на всю
підошву. Руки мають бути вільні. Пам'ятай, що поспіх збільшує небезпеку під час
ожеледиці, тому виходь із будинку заздалегідь.
                У разі порушення рівноваги швидко присядь — це найбільш реальний
шанс утриматися на ногах.
            *          Падай   із мінімальною шкодою для свого здоров'я. Відразу присядь,
щоб знизити висоту. У момент падіння зберись, напруж м'язи, а доторкнувшись до
землі, обов'язково перекотися — удар, спрямований на тебе, зменшиться.
                Не тримай руки в кишенях: це збільшує можливість не тільки падіння,
а й важких травм, особливо переломів.
                Обходь люки: як правило, вони покриті льодом. Крім того, люки
можуть бути погано закріплені, що збільшує ризик  травмування.
                Ідучи тротуаром, не проходь близько до проїжджої частини дороги. Це
небезпечно,  адже є ризик підковзнутися і впасти по, колеса автомобіля, що
проїжджає.
                Не перебігай проїжджу частину дороги під час снігопаду та ожеледиці.
Пам'ятай, що через ожеледицю значно збільшаться відстань гальмівного шляху.
                Якщо ти впадеш і через деякий час відчуєш біль у голові й суглобах,
нудоту - терміново звернися до лікаря.

Правила пожежної безпеки під час святкування Нового року

Щоб   свято  не  затьмарилось   пожежею,   необхідно  дотримуватись  таких правил:
                Ялинка має стояти на стійкій основі.
                При виявленні несправності святкової ілюмінації (блимання лампочок,
іскріння) слід одразу її вимкнути.

                Не можна прикрашати ялинку целулоїдними іграшками.
                Дітям забороняється купувати та використовувати піротехнічні засоби: феєрверки, петарди, ракети!

                Пам'ятай! Щороку збільшується кількість людей, які отримали травми
через недотримання правил користування піротехнікою.






















Причини булінгу
Явища цькування і кібер-булінгу мають системну природу. А це значить, що причина явища не в індивідуальних особливостях учасників, а виникає як сума інколи непомітних внесків багатьох людей.

Шкільна політика, толерантне або нейтральне ставлення адміністрації школи, вчителів до прояву агресивних, насильницьких, ворожих дій з боку учнів та поведінка самих вчителів формує загальнуатмосферу не тільки учнівського класу, але й усієїшколи, визначає внутрішнє життя,тобто соціально-психологічний клімат. Булінгу шкільному середовищі розвивається в ситуації ворожостіконфліктності, страху.Булінг може виникати як компенсація за невдачі:

- у навчанні,

- суспільному житті

- від тиску та жорстокого поводження батьків чи інших дорослих

- при недостатній увазі з боку дорослих

- як крайній засіб, коли учень вичерпав всі інші можливості для задоволення своїх потреб

- у випадках, коли учні протестують проти певних правил, виражаючи невдоволення, прагнучи зруйнувати дещо в своєму оточенні.Жертвою в ситуації булінгу може стати учень, який відрізняється від інших за будь-яким критерієм на думку членів колективу. Булінгу шкільному середовищі може виникати і тоді, коли відбувається боротьба між учнями за вищий статус у груповій ієрархії, задоволення своїх соціальних потреб та як інструмент маніпулювання та контролю учнем свогомікросоціуму

Види булінгу: фізичний, вербальний, прихований, кібербулінг.
Фізичний булінг проявляється у вигляді таких дій, як удари, підніжки, щипки, а також псування майна. Цей вид шкільного насильства більш характерний для хлопчиків, які частіше схильні до прояву фізичної агресії. До фізичного відносять і сексуальний булінг (дії сексуального характеру).
Вербальний (психологічний): образи, погрози, непристойні епітети соціального, расистського, релігійного характеру або інші принизливі висловлювання щодо жертви.
Прихований булінг не завжди легко розпізнати. Це поширення пліток, брехня або звинувачення, спрямовані на те, щоб зруйнувати або похитнути соціальні зв’язки людини. Цей вид булінгу більш характерний для дівчат. Вважається, що вони оцінюють соціальні взаємини як пріоритетні, тому їх агресія більше спрямована на соціальне ізолювання жертви.
До кібербулінгу відносяться зображення, аудіо- чи відеозаписи, розміщені у різних інформаційних мережах Інтернет і спрямовані на приниження жертви. До кібербулінгу можна віднести імітування чужих профілів у соціальних мережах, що псує репутацію жертви та шкодить її соціальному статусу. Новий різновид шкільного кібербулінгу–жертва отримує образи на телефон, електронну адресу або через інші електронні пристрої.
Незважаючи на різноманітність форм булінгу, всі вони мають загальні характерні риси:

– упередженість і агресивність дій, спрямованих проти жертви;

– дисбаланс статусів кривдника і жертви, який може проявлятися у різному соціальному становищі, фізичних, фізіологічних, фінансових можливостях, культурній, релігійній або расовій належності;

– розуміння ймовірності повторення таких ситуацій;– гостра емоційна реакція жертви на прояви булінгу.

Система соціально-педагогічної діяльності щодо запобігання булінгу
Загальний рівень:

- обізнаність і залученість дорослих

Рівень школи:

- загальношкільне опитування

- загальношкільна конференція

- ефективна супервізія через певний час

- застосування дискусійних груп з працівників школи

- формування координаційних груп представників

На рівні класу:

- впровадження правил класу проти булінгу

- тематичні зустрічі учнів класу

- тематичні зустрічі учнів і батьків

На індивідуальному рівні:

- консультативні бесіди з булерами та їх жертвами

- серйозні бесіди з батьками дітей-булерів та їх жертв
- розробка індивідуальних планів втручання

Арт-терапевтичні методи запобігання булінгу
1. Для профілактики булінгу можна використовувати літературні твори, де висвітлюються проблеми цькування або споріднені з ними. У процесі обговорення прочитаного серед студентів виникає співпереживання і розуміння почуттів героїв. Для кожної вікової групи школярів можна підібрати книжки, під час обговорення яких, вони зможуть ідентифікувати себе з героями, котрі відчувають страждання. В літературі на цю тему, часто є персонажі, які, незважаючи на небезпеку, що загрожує їм, відновлюють порядок і справедливість. Такий персонаж стає поруч з тим, кому погано, і разом вони протистоять несправедливості. 


2. Також можна організовувати колективний перегляд фільмів з подальшим їх обговоренням. Це може бути фільм «Опудало» та колективне обговорення побаченого, перегляд різних соціальних роликів.



Для підлітків можна запропонувати таку форму роботи як твір на задану тему.Учні отримують завдання написати невеликий твір про булінг. Рекомендується додатково пояснити, які питання можуть бути в ньому відображені. Завдання можна виконати у школі чи як домашнє, щоб учні (за бажанням) могли обговорити проблеми насильства.Нерідко у творах з’ясовується важлива для вчителя інформація, про яку учень не може говорити прямо. Крім того, твір може відобразити рольові вибори та ідентифікацію автора. Під час перевірки такої роботи необхідно розуміти, що головне – це інформація, а не форма її подання. Не виключено, що серед авторів є жертва булінгу, переслідувач або популярний учень. Це дає вчителю додаткові можливості для подальшого обговорення. Можна вибрати два-три твори, в яких йдеться про важливі речі, і за згодою авторів зачитати їх класу. Учень може і сам прочитати свій твір. Озвучування своєї точки зору ще більше зобов’язує дітей дотримуватися своєї позиції. Крім того, це може вплинути на інших дітей. Найкращий результат досягається, коли вголос зачитуються твори декількох учнів. Тоді вони виступають разом і відстоюють спільну позицію: їх об’єднують схожі погляди. А вчитель отримує можливість висловити свою думку за допомогою коментарів до творчих робіт.Інший вид такої творчої роботи – підготовка малюнків чи плакатів на тему «Стоп, насилля!», або «Я проти булінгу». За результатами можна провести творчу роботу «Інтерпретація зображеного» або самими авторами, або іншими однокласниками.



Як допомогти дітям упоратися з булінгом
            Згідно з результатами різних опитувань, більшість дітей і підлітків стверджують, що в їхніх школах має місце булінг (усілякі знущання, цькування й залякування). Один такий шкільний розбишака здатний перетворити на справжній жах похід дитини на зупинку або її велику перерву у школі. Знущання можуть залишити глибокі емоційні рубці на все життя. А в екстремальних ситуаціях вони можуть завершитись погрозами насильства, псування майна або серйозними тілесними пошкодженнями.
            Якщо ваша дитина піддається знущанню, є способи допомогти їй справитися з ним на щоденній основі та зменшити його тривалий вплив. І навіть якщо знущання не є проблемою у вас вдома безпосередньо зараз, важливо обговорювати такі питання, щоб дитина була готова до всього.
Ознаки знущань
            Якщо дитина не каже вам про залякування та знущання над собою або не має на собі видимих наслідків у вигляді синців чи травм, досить важко з'ясувати, чи відбувається це з нею насправді.
            Але все ж є деякі ознаки. Батьки можуть помітити зміну в поведінці дитини, її занепокоєння або відсутність апетиту, сну, небажання робити те, що раніше подобалось і приносило задоволення. Коли дитина виглядає похмурою і пригніченою або засмучується швидше, ніж зазвичай, коли вона починає уникати певних ситуацій, наприклад, поїздки у громадському чи шкільному автобусі, це теж може бути ознакою існуючих у ставленні до неї знущань.
            Якщо ви підозрюєте, що над дитиною знущаються, але вона не хоче зізнаватись у цьому, знайдіть можливість підняти це питання обхідними шляхами. Наприклад, ви можете побачити певну ситуацію на ТВ-шоу і використовувати її як початок розмови, спитавши дитину: «Що ти про це думаєш?» або «Як ти думаєш, що треба було зробити цій людині?». Це може допомогти вам у розмові перейти до таких питань, як: «А ти коли-небудь зіштовхувався з подібним?» або «Ти коли-небудь відчував таке?». Ви можете поговорити про свої схожі переживання в дитячому віці.
            Діти повинні знати, що, якщо їх залякують, знущаються над ними або вони бачать, як це відбувається з іншими, – треба неодмінно порозмовляти про це з вами або іншим дорослим (учителем, шкільним психологом чи другом сім'ї), братом чи сестрою.

Допомога дітям
  •  Якщо дитина розповідає вам про бешкетника, зосередьте увагу на комфорті та підтримці, не важливо, наскільки ви засмучені. Діти часто не хочуть розповідати дорослим про залякування, тому що відчувають себе ображеними та приниженими або турбуються про те, що батьки будуть дуже перейматись і хвилюватись.
  •  Іноді діти думають, ніби це їхня власна вина, що, якби вони виглядали або вели себе по-іншому, то цього б не сталось. Іноді вони бояться, що, якщо розбишака дізнається, що вони комусь усе розповіли, то буде ще гірше. Інші побоюються, що їхні батьки не повірять їм чи не робитимуть жодних дій у цьому напрямі. Або ж діти хвилюються, що батьки змусять їх дати відсіч бешкетнику, якого вони бояться.
  •  Хваліть дитину за те, що вона набралася сміливості порозмовляти про це. Переконайте її, що вона не самотня – багато людей отримують свою порцію знущань у певний момент. Підкресліть, що погано робить бешкетник, а не сама дитина. Переконайте сина чи доньку в тому, що ви придумаєте, як правильно зробити в цій ситуації, разом урахуєте всі тонкощі.
  •  Іноді старший брат, сестра або друг можуть допомогти впоратися із ситуацією. Вашій доньці може бути корисно почути, як її старшу сестру, яку вона обожнює, дражнили через її зубні брекети і як вона впоралася з цим. Старший брат або друг може також дати деяке уявлення про те, що відбувається у школі або там, де трапляються знущання, і допоможе придумати краще рішення.
  •  Сприйміть серйозно побоювання дитини, що знущання будуть ще гірше, якщо задирака дізнається, що ваша дитина розповіла про них. Іноді корисно звернутися до батьків бешкетника. В інших випадках варто в першу чергу зв'язатися з учителем або завучем. Якщо ви вже випробували ці методи і все ще хочете порозмовляти з батьками дитини-бешкетника, зробіть це в офіційних умовах, наприклад, у присутності завуча.
  •  У багатьох країнах є закони і правила, що стосуються знущань. Дізнайтеся про подібні у вашому місцевому самоврядуванні. У деяких випадках, якщо у вас є серйозні побоювання із приводу безпеки вашої дитини, вам, імовірно, буде потрібно звернутись в органи правопорядку.
 Поради дітям
  •  Ключ до допомоги дітям у наданні стратегій, які навчать їх справлятися з повсякденними знущаннями, а також допоможуть відновити дитячу самооцінку й повернути почуття власної гідності.
  •  Під впливом емоцій є спокуса запропонувати дитині дати відсіч задираці. Зрештою, ви гніваєтеся, що ваша дитина страждає, і, можливо, у дитинстві ваші батьки радили вам «постояти за себе», що ви успішно зробили. І ви переймаєтеся, що ваша дитина все ще потерпає від рук розбишаки.
  •  Але важливо порадити дітям не відповідати на знущання бійкою або відповідними знущаннями. Це може швидко перерости в насильство, неприємності, травмувати когось із них. Замість цього найкраще піти від ситуації, поспілкуватися з іншими дітьми й розповісти про все дорослим.
            Ось ще кілька стратегій для дітей, які можуть допомогти їм покращити ситуацію і своє самопочуття, зумовлене тим, що відбувається:
  • Уникай бешкетника й перебувай у товаристві друзів. Не заходь у туалет, якщо задирака знаходиться там, не ходи в роздягалку, коли немає нікого поруч. Постійно перебувай у товаристві приятеля, щоб не залишатись наодинці з недругом. Перебувай в оточенні приятелів у транспорті (у шкільному автобусі), у коридорах або на перерві – скрізь, де можна зустріти бешкетника. Запропонуй те ж саме своєму другу.
  • Стримуй гнів. Розхвилюватись у зв'язку зі знущанням природно, але саме цього й домагаються бешкетники. Це змушує їх відчувати себе сильнішими. Намагайся не реагувати плачем, не червоній і не переймайся. Це вимагає великої кількості тренувань, але це корисна навичка дати відсіч бешкетнику. Іноді корисно практикувати стратегію приведення себе в повну рівновагу, наприклад, рахувати до десяти, записувати свої гнівні слова на аркуші паперу, робити глибокий вдих або просто йти. Іноді треба навчати дітей робити непроникний вираз обличчя, поки вони не позбудуться небезпеки (посмішка або сміх можуть провокувати розбишаку).
  •  Дій хоробро, йди та ігноруй бешкетника. Твердо й чітко скажи йому, щоб він припинив, а потім розвернись й піди. Намагайся ігнорувати образливі зауваження, наприклад, демонструй байдужість чи вдавай, що ти захоплений бесідою по мобільному телефону. Ігноруючи задираку, ти показуєш, що він тобі байдужий. Зрештою, він, імовірно, утомиться діставати тебе.
  •  Розкажи дорослим про знущання. Учителі, директор школи, батьки можуть допомогти припинити знущання.
  •  Розповідай про це. Поговори з кимось, кому ти довіряєш, наприклад, із завучем, учителем, братом, сестрою або другом. Вони можуть запропонувати деякі корисні поради, і навіть якщо вони не можуть виправити ситуацію, це допоможе тобі відчути себе менш самотнім.
  •  Усунь провокаційні фактори. Якщо розбишака вимагає від тебе грошей на обід, принось обід із собою. Якщо він намагається відібрати твій музичний плеєр, не бери його до школи.
​                        Простягніть руку допомоги:
            Удома ви можете знизити негативний вплив знущань. Навчайте дітей спілкуватися з такими друзями, які допомагають розвивати їхню впевненість у собі. Допоможіть їм знайомитися з іншими дітьми, відвідуючи різні гуртки чи спортивні секції. І знайдіть такі заняття для дітей, які допоможуть їм почуватись упевненими й сильними. Можливо, це буде секція самооборони, карате або тренажерний зал.

Корисні правила-поради для  профілактики і подолання кібер-буллінгу,
з якими потрібно познайомити дітей:
1.      Не поспішай
            Не поспішай, не виплескуй свій  негатив у кібер-простір. Важливо домовитись із  дитиною, щоб вона не відповідала на вразливі повідомлення до того, як порадиться з дорослими. Старшим дітям запропонуйте правило: перед тим, як писати і відправляти повідомлення, потрібно заспокоїтись, притишити роздратування, злість, образу, гнів. Емоції – погані порадники, вони минають, а написане і відправлене в Інтернет продовжує нести і помножувати негатив уже без Вашої волі і контролю.
2.      Будуй свою репутацію
            Будуй власну онлайн-репутацію, не провокуйся ілюзією анонімності. Інтернет – це особливе середовище із своїми правилами поведінки - «нетикетом» (новоутворення від англ. net –мережа і «етикет»).  Хоча кібер-простір і надає додаткові можливості відчути свободу і розкутість завдяки анонімності, дитині потрібно роз’яснити, що існують способи довідатись, хто саме відправив повідомлення, хто стоїть за певним ніком (анонімним псевдонімом). І якщо некоректні дії у віртуальному просторі призводять до реальної шкоди – від анонімності залишається лише ілюзія: все тайне стає явним. У віртуальному просторі, як і в реальному, діє золоте правило: стався і дій стосовно інших так, як хотів би, щоб ставились до тебе. Крім того, Інтернет фіксує історію, яка складається із публічних дій учасників і визначає його онлайн-репутацію – накопичений образ особистості в очах інших учасників: заплямувати її легко, виправити – важко.
3.      Поважай факти
            Зберігати підтвердження факту нападів. Потрібно роз’яснити дитині: якщо її неприємно вразило якесь повідомлення чи картинка на сайті (фото, відео, будь що), правильна реакція – вимкнути екран (щоб зупинити негативний вплив, але не комп’ютер!) і негайно звернутись до батьків за порадою. Старші діти можуть зберегти чи роздрукувати сторінку самостійно, щоб порадитись з батьками в зручний час.
            Що ігнорувати
            Доречно ігнорувати поодинокий  негатив. Одноразові образливі повідомлення найкраще ігнорувати, часто в результаті цього кібер-буллінг  на початковій стадії і зупиняться. Досвідчені форумчани послуговуються правилом: «найкращий спосіб боротьби з неадекватами – ігнор».  Якщо ж реагувати на негативні коментарі, комунікація продовжується.
            Коли ігнорувати не варто
            Не дивлячись на те, що відправник Вам не відомий, якщо листи систематично містять загрози життю і здоров’ю, або порнографічні сюжети, варто поставити до відома телефонного або Інтернет-провайдера, інспектора місцевого відділку міліції із роботи з неповнолітніми (для цього й важливо копіювати повідомлення із загрозами). Якщо образлива інформація розміщена на сайті, варто зробити запит адміністратору щодо видалення цієї інформації.
Нижче наведено ще декілька порад на випадок, якщо вас залякують або переслідують у мережі:
  • Повідомляйте про залякування в мережі, незважаючи на те, чи воно стосується вас безпосередньо. Позначайте такі випадки для розгляду командою YouTube. Блокуйте користувачів, які залякують або переслідують.
  • Ніколи не відповідайте на такі коментарі, адже це може лише погіршити ситуацію. Хоча це й складно, спробуйте ігнорувати образи.
  • Зберігайте та роздруковуйте образливі повідомлення, публікації, зображення чи відео, які ви отримали чи побачили.
  • Занотовуйте дату та час публікації образливих повідомлень, а також будь-які дані про особу, яка їх опублікувала.
  • Не передавайте відео чи повідомлення, метою яких є залякування в мережі, адже ви станете співучасником.
  • Якщо вас постійно ображають, спробуйте змінити свій ідентифікатор користувача, псевдонім або профіль.
  • Насамкінець, не ігноруйте випадки залякування інших осіб у мережі. Якщо ви натрапите на такий випадок, повідомте про це та запропонуйте свою допомогу – розкажіть користувачеві про CyberMentors.
                        Почувайтеся безпечно в мережі, використовуючи наведені нижче поради щодо запобігання залякуванню:
  • Не публікуйте в мережі особисту інформацію.
  • Нікому не повідомляйте свої паролі.
  • Обдумуйте свої висловлювання, перш ніж публікувати їх у мережі.
  • Поважайте погляди інших користувачів. Те, що ви з кимсь не погоджуєтесь, не дає вам права бути грубим або ображати інших.
  • Періодично шукайте відомості про себе в Google. Ви зможете побачити в мережі інформацію про себе, яка доступна іншим, а також змінити те, що вам не сподобається.
            Правила для свідків
 Якщо ви стали очевидцем кібер-буллінгу, існує три типи правильної поведінки:
1) виступити проти буллера (дати йому зрозуміти, що такі його дії оцінюються вами негативно), 
2) підтримати жертву (особисто чи в публічному віртуальному просторі висловити думку про те, що кібер-булінг – це погано; цим Ви надаєте емоційну підтримку, так необхідну жертві),
3) повідомити дорослим про факт некоректної поведінки в кібер-просторі.
            Можливе тимчасове блокування
            Програми, що забезпечують миттєвий обмін повідомленнями, мають можливість тимчасового відключення, можна заблокувати отримання повідомлень з певних адрес, навіть змінити телефонний номер.
            Пауза в спілкуванні руйнує взаємопідсилювані автоматизми кібер-буллінгу, особливо якщо він мотивований втечею буллерів від нудьги і не супроводжується буллінгом у реальному житті.
            Правила для батьків
            Важливо, щоб ці профілактичні дії з впровадження правил, або дії допомоги у випадку нападів батьки робили спокійно і впевнено, даючи дітям позитивний емоційний ресурс захищеності, підтримки.
            Своє хвилювання і тривогу можна обговорювати з іншими дорослими, наприклад, іншими батьками, діти яких були жертвами буллінгу (програма дій школи може включати організацію таких зустрічей).
            Варто також поставити до відома педагогів, поінформувати про наявність проблеми, адже це дозволить їм більш уважно і цілеспрямовано відстежувати ситуації традиційного буллінгу, поєднання якого із кібер-буллінгом є особливо небезпечним.
            Якщо хтось із батьків приніс до школи роздруківку негативних повідомлень, отриманих дитиною, варто провести тематичні батьківські збори, щоб обговорити проблему.

            Виховання здорових стосунків може допомогти зупинити булінг.
            Попередження булінгу та втручання у разі такого інциденту – це більше, ніж просто його припинення. Це сприяє також розвитку здорових стосунків.
            Здорові стосунки передбачають взаємодію між людьми на основі взаємної поваги, чи то особисто, чи через Інтернет.
            Метою є надання допомоги у забезпеченні того, щоб усі учні мали здорові, безпечні, засновані на взаємній повазі і доброзичливі стосунки з усіма людьми в їх житті.
            Вчителі, батьки та інші дорослі надають підтримку і дають особистий приклад дітям, показуючи їм, якими мають бути здорові стосунки.
            Позитивні стосунки дітей з іншими дітьми залежать від позитивних стосунків із дорослими.
            Учні, які здатні підтримувати здорові стосунки, навряд чи будуть знущатися з інших, скоріше вони будуть підтримувати учнів, які є об’єктом булінгу, і будуть більш здатними досягти своїх цілей в освіті.
            Пропагування здорових стосунків є головним способом запобігання булінгу і створення безпечної і приязної атмосфери у школі.
               
                З метою попередження насильства та протидії булінгу в шкільному середовищі, педагогам, і в першу чергу класним керівникам необхідно стежити за груповою динамікою класу, щоб вчасно виявляти випадки булінгу та реагувати на них. Налагодження довірливих стосунків з дитиною сприятиме можливості заохочувати її розповідати про свої проблеми класному керівнику, практичному психологу або соціальному педагогу, а також своїм батькам. Важливо, щоб розмова була спокійною і виваженою, що дозволить знизити рівень тривожності та агресивності у дітей та дорослих.
            Для здійснення превентивної діяльності та вирішення ситуації насильства чи булінгу важливо застосовувати командний підхід (класний керівник, практичний психолог, соціальний педагог, інші спеціалісти за потребою), працювати не лише з дитиною, яка стала жертвою, чи з переслідувачем, але й з усім класом.
            Важливо знайти нові підходи до взаємодії з учнями та їхніми батьками. У цьому можуть допомогти різні профілактичні програми навчання учнів та дорослих (в т.ч. і педагогічних працівників) новим формам поведінки, виховання стресостійкості особистості, здатної самостійно, ефективно і відповідально будувати своє життя. Головна перевага таких програм – це формування відповідальності людини і громади за власну поведінку і поведінку інших, готовність прийти на допомогу, розв’язати конфлікт. Профілактичні програми, призначені для проведення групових занять з учнями та дорослими, можуть включати групові заняття з розвитку комунікативних навичок, профілактики асоціальної поведінки з основами правових знань, а також заняття, спрямовані на допомогу в досягненні позитивних життєвих цілей тощо.

 І пам'ятайте: якими б прикрими не були знущання для вас і вашої родини, є багато людей і способів вирішити цю проблему.

Корисні посилання щодо теми антибулінгу
 https://www.youtube.com/watch?reload=9&v=W9SMzj4aJNI


Нік Вуйчич (виступає у школі)
https://www.youtube.com/watch?v=6GXr3xOxaHU&t=571s


Сніданок 1+1   Н.Вуйчич про жагу до життя
https://www.youtube.com/watch?v=RUVWE3MSDfQ


Булінг. Шкільна травля
https://www.youtube.com/watch?v=74T0larD_s8


Зупинити  шкільний терор...
https://www.youtube.com/watch?v=hzVCHBSVBFA


Як зупинити булінг: поради для батьків
https://www.youtube.com/watch?v=pNCvFAOAQco


"Урок для батьків" булінг
https://www.youtube.com/watch?v=o1WQ0N9s_XQ


Види булінгу
https://www.youtube.com/watch?v=1n67EWIVntI





     З початком весняних канікул у школярів з'являється багато вільного часу. Щоб ігри на канікулах були безпечними, варто знати важливі правила, а саме: правила перебування на вулиці (особливо в ролі учасника дорожньо-транспортного руху), правила пожежної безпеки, правила щодо попередження нещасних випадків, травмування, отруєння тощо. Також учні мають знати правила безпеки життєдіяльності під час самостійного перебування вдома, на вулиці, у громадських місцях, у друзів, на дискотеках, у замкнутому просторі із чужими людьми, правила попередження правопорушень задля уникнення насильства над собою. Також, оскільки навесні імунна система людини послаблена, важливо засвоїти правила запобігання захворювань на грип, інфекційні, кишкові захворювання, педикульоз ...


       Весняні канікули. Не буде домашніх завдань. З’явиться багато вільного часу. Кожен планує по-різному провести весняний вікенд. Екскурсії, відпочинок, веселі і радісні друзі...
      Бажаємо усім учням гарного відпочинку, яскравих вражень, незабутніх зустрічей, захоплюючих мандрівок! 
    Закликаємо учнів та батьків завжди пам`ятати елементарні правила безпеки під час канікул, щоб приємний відпочинок не був зіпсований.
 1.  Пам’ятайте і виконуйте правила дорожнього руху.
2.  Не грайтесь поблизу доріг.
3.  На зупинці не стійте близько біля дороги.
4.  Дотримуйтесь правил у транспортних засобах.
5.  Дотримуйтесь відповідних правил поведінки в громадських місцях. 
6.  Перебуваючи на відпочинку в лісі або парковій зоні, пам'ятайте про правила безпечної поведінки.
7.  Будьте особливо уважні біля водоймищ. Знайте: з водою не жартують!
8.  Не беріть у руки вибухонебезпечні предмети, у випадку їх виявлення, повідомте дорослих.
9.  Не використовуй піротехнічні засоби – це небезпечно!
10.  Не підходьте до ліній електромереж, якщо провід обірваний, повідомте дорослих.
11.  Не розпалюйте вогнища.
12.  Не влаштовуйте ігри біля дороги.
13.  Обережно користуйтесь побутовими газовими та електричними приладами.
14.  Не відходьте далеко від будинку.
15.  Не впускайте в дім незнайомих людей.  
16.  Не грайтеся з бродячими тваринами.
17.  Мийте руки після ігор перед їжею.
18.  Для прогулянки вдягайся зручно і тепло, щоб не застудитися.




Любі діти, бажаємо кожному цікавих канікул, сповнених теплих днів, неймовірних пригод, нових відкриттів!

Немає коментарів:

Дописати коментар